Wij vragen

Je hebt een commercieel gerelateerde opleiding en werkervaring

Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden

Je hebt affiniteit met administratief werk en kennis van vers producten

Je bent een teamspeler en beschikt over een gezonde drive

Wij bieden

Een salaris van € 2.270 – 2.800 bruto per maand bij een fulltime dienstverband

32-40 uur per week

24 vakantiedagen
o.b.v. fulltime werkweek

Eindejaarsuitkering

Jouw standplaats

Ruig wild & gevogelte
Zuideinde 235, Oostzaan

Ben jij administratief en organisatorisch sterk? En ben jij vastberaden om goede klantrelaties te onderhouden én nieuwe op te bouwen in samenwerking met de accountmanagers? Dan zijn wij opzoek naar jou!

Wij zijn

Koninklijke Ruig, met hoofdkantoor in het Noord-Hollandse Oostzaan en te vinden in Sligro-vestigingen in heel Nederland, bestaat als familiebedrijf al 130 jaar. We zijn leverancier van een specialistisch en ambachtelijk assortiment in wild en gevogelte met een hoog kwaliteitsniveau. Bij ons kan zowel de bewuste consument als de foodprofessional terecht voor de voeding van de toekomst. Historie, ambacht en actuele kennis dienen hierbij als basis voor de ontwikkeling van het aanbod.

Onze afdeling Sales bestaat naast vijf accountmanagers uit een team van vier personen in de binnendienst. Dit team is eerste aanspreekpunt bij telefonische vragen van onze klanten en vanuit de SFG-organisatie. Ook de dagelijkse bestellingen komen hier binnen. Daarnaast houdt het team Binnendienst zich bezig met o.a. het voorbereiden, administreren en archiveren van contracten, bijhouden van de forecasts, inrichten van de artikeladministratie, borging van prijzen.

Jouw werkzaamheden:

Binnen deze functie ondersteun je de Account Managers binnen Ruig met het bevorderen van de verkoop en het onderhouden én opbouwen van goede klantenrelaties. Daarnaast verwerk je verschillende orders en handel je klachten af.

Concrete taken: 

Opstellen en opvolgen van offertes, op aanwijzing van accountmanager. Daartoe o.m.:

    • Uitwerken en verzenden van standaardoffertes;
    • Verzamelen van onderliggende gegevens en uitwerken van (onderdelen van) meer omvattende offertes;
    • Opvolgen van offertes door het benaderen van de (potentiële) klant en verstrekken van gevraagde aanvullende informatie;

Zorg dragen dat de relatie een zo compleet mogelijk assortiment van Ruig; van bureauondersteuning aan accountmanagers. Daartoe o.m.:

    • Verzamelen van informatie over potentiële klanten, concurrenten e.d., aan de hand van openbare gegevens;
    • Aannemen van boodschappen voor accountmanagers, beantwoorden van routinematige vragen van klanten, doorgeven van spoedeisende informatie aan de accountmanager;
    • Maken van afspraken met en verzenden van informatie en monsters aan (potentiële) klanten, op verzoek van accountmanager alsmede de follow-up hiertoe verzorgen conform belschema.
    • Verzorgen van actieve verkoop, door het telefonisch benaderen van klanten en onder de aandacht brengen van aanbiedingen, acties e.d.

 Afhandelen van klachten. Daartoe o.m.:

    • In ontvangst nemen en registreren van de klacht;
    • In gang zetten van acties om foute of onvolledige leveringen te corrigeren, volgens de daarvoor geldende procedure;
    • Doorgeven van de klacht (in niet zelf te corrigeren gevallen) aan de betreffende interne afdeling, bewaken van tijdige afhandeling en informeren van de klant over bevindingen;

Signaleren van regelmatig voorkomende klachten en deze melden bij de Hoofd Verkoop Binnendienst.

Jouw reactie
Wij zijn benieuwd naar jou! Als je nog vragen hebt over deze vacature, neem dan contact op met Mike Horsting – de Groot, via (075) 684 7372 of mikehorsting@ruig.nlMeteen solliciteren? Klik dan op de sollicitatiebutton en vul het sollicitatieformulier in onderaan de vacaturetekst op onze website.

Recruiters & headhunters opgelet!
Wij stellen geen prijs op acquisitie naar aanleiding van onze vacatures. Klik hier om daar meer over te lezen.