Draag jij met scherpe analyses en strategische inzichten bij aan het verbeteren van onze planning & control cyclus? We hebben een mooie functie voor een ondernemende business controller met overtuigingskracht.

 RUIG heeft de afgelopen jaren een mooie groei gerealiseerd en heeft inmiddels een groot marktaandeel op het gebied van wild & gevogelte in foodservice. Sinds 1994 zijn we via de samenwerking met Sligro Food Group (SFG) sterk gegroeid in foodservice, dit naast ons eigen distributiekanaal. Onze financiële afdeling houdt zich naast de algemene financiële administratie bezig met de planning & control cyclus, maken van analyses en controleren van kostprijsberekeningen. Dit ter ondersteuning van onze afdelingen productie, logistiek en sales. Op dit moment hebben we een vacature voor een ervaren

 Business Controller
Oostzaan, 32 uur per week

 Je gaat de Business Control functie verder ontwikkelen binnen onze organisatie. In overleg met het management bepaal je op welke KPI’s we gaan sturen en welke cijfermatige onderbouwing daarvoor nodig is. Zo zorg je voor meer inzicht in het reilen en zeilen van onze organisatie. Je neemt ook de verschillende afdelingen hierin mee. Er is al veel informatie aanwezig, maar deze wordt lang niet altijd gestructureerd vastgelegd en gerapporteerd. Door intern meer inzicht te geven in wat er met deze informatie gebeurt, neem je je collega’s van de verschillende afdelingen mee in dit veranderproces. Als er data ontbreken, dan zorg je dat die structureel beschikbaar komen. Je ondersteunt de Finance Manager bij de maand- en jaarafsluiting, met name als het gaat om het geven van inzichten in de ontwikkeling van de business.

 Concrete taken:

  • opzetten van de planning & control cyclus;
  • opzetten, beheren en sturen op KPI’s, bijvoorbeeld als het gaat om de te realiseren marges;
  • samen met de business opstellen van afdelingsbudgetten en omzetplanning;
  • controleren van kostprijscalculaties;
  • professionaliseren van de rapportages richting het MT en de rest van de organisatie.

 Je rapporteert aan de Finance Manager. Op de afdeling werken daarnaast twee administratief medewerkers, die zich vooral bezig houden met het verwerken van data.

 Initiatiefrijke probleemoplosser die graag een stap vooruit denkt

Dit is een mooie functie voor iemand die graag meewerkt aan de verdere professionalisering van onze organisatie en andere mensen enthousiast maakt over nieuwe ontwikkelingen. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over mogelijke verbeteringen op het gebied van efficiency, mogelijke besparingen en commerciële kansen. Daarbij weet je goed in te schatten hoe je je collega’s mee kunt krijgen in nodige veranderingen. Je bent een Business Controller in hart en nieren en deelt onze passie voor food. Daarnaast breng je ook de volgende kwaliteiten mee:

  • hbo- of wo-werk- en denkniveau;
  • minimaal vijf jaar ervaring als Business Controller binnen bij voorkeur een Food- of productieorganisatie, maar een adviesachtergrond richting de voedingsmiddelenindustrie is zeker ook een optie;
  • sterke analytische vaardigheden;
  • bekendheid met de inrichting en werking van ERP-systemen, bij voorkeur Navision, waarbij je bij voorkeur ook hebt gewerkt met dashboarding en andere business intelligence oplossingen.

Werken in een omgeving waar je met je ervaring echt het verschil kunt maken

In deze brede, zelfstandige functie krijg je veel ruimte om met nieuwe initiatieven te komen. Je gaat werken in een enthousiast team, dat graag gebruikt maakt van jouw ervaring en expertise. RUIG heeft veel ambities richting de toekomst en jij gaat daar als Business Controller een belangrijke rol in spelen. We bieden je o.a.:

  • een salaris van € 4.000,00 tot € 4.800,00 bruto per maand o.b.v. een fulltime dienstverband, exclusief 8% vakantiegeld;
  • 24 vakantiedagen o.b.v. een fulltime dienstverband;
  • een goede pensioenregeling, waarvan wij twee derde van de premie voor onze rekening nemen;
  • een reiskostenvergoeding vanaf 15 kilometer enkele reis per dag;
  • eindejaarsuitkering;
  • en je kunt gebruik maken van onze collectiviteitskorting als je je zorgverzekering onderbrengt bij Zilveren Kruis.

 

Meer weten of solliciteren?

Als je nog vragen hebt over deze vacature, neem dan contact op met José Nijman, via (075) 684 7372 of josenijman@ruig.nl. Meteen solliciteren? Klik dan op de sollicitatiebutton en vul het sollicitatieformulier in onderaan de vacaturetekst op onze website. We ontvangen je sollicitatie graag vóór 24 oktober 2021.

Recruiters & headhunters opgelet!

Wij stellen geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.

 

Over RUIG

Koninklijke RUIG, met hoofdkantoor in het Noord-Hollandse Oostzaan, bestaat als familiebedrijf al 130 jaar. We zijn leverancier van een specialistisch en ambachtelijk assortiment in wild en gevogelte met een hoog kwaliteitsniveau. Bij ons kan zowel de bewuste consument als de foodprofessional terecht voor de voeding van de toekomst. Historie, ambacht en actuele kennis dienen hierbij als basis voor de ontwikkeling van het aanbod. RUIG levert landelijk een veelzijdig assortiment aan zowel horeca, zorginstellingen en grootverbruik. De onderneming met circa 135 medewerkers heeft via de bezorgservice van Sligro Food Group en via 37 zelfbedieningsgroothandels van Sligro, waar RUIG verantwoordelijk is voor de poeliersafdeling, een landelijk bereik. Daarnaast levert RUIG vanuit Oostzaan aan onder andere maaltijdproducenten en retailers en is daar de winkel, voor particuliere verkoop, gevestigd. In Oostzaan bevinden zich ook de ondersteunende afdelingen als Finance, HR, marketing en ook de logistieke en productie afdelingen. Voor meer informatie zie www.ruig.nl

 

 

 

 

 

Direct solliciteren?


    Werkt het sollicitatieformulier niet naar behoren?
    Mail ons dan op werken@ruig.nl.

    135

    medewerkers

    130

    jaar historie

    70/30

    man/vrouw-verhouding

    42

    gemiddelde leeftijd